سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

سازمان بهداشت جهانی: بیش از ۷۵۰ مورد آبله میمون در کشور‌های غربی شناسایی شد

  • کد خبر: ۱۱۱۳۲۷
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
سازمان بهداشت جهانی: بیش از ۷۵۰ مورد آبله میمون در کشور‌های غربی شناسایی شد
سازمان بهداشت جهانی تعداد موارد تایید شده تا به حال آبله میمون را ۷۸۰ مورد دانست که عمدتا از کشور‌های غربی گزارش شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا به حال بیش از ۷۵۰ مورد آبله میمون در اکثر کشور‌های غربی شناخته شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد موارد تایید شده آبله میمون از ۱۳ ماه می‌تا دوم ژوئن به ۷۸۰ مورد رسیده که عمدتا از ۲۷ کشور غربی گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، عمدتاً، اما نه منحصرا، تحت تأثیر این بیماری عفونی قرار می‌گیرند. اکثر موارد (۶۸۸ مورد) از کشور‌های اروپایی گزارش شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان (RKI) اخیراً ۶۵ مورد آبله میمون از ۹ ایالت فدرال آلمان را گزارش کرده است. در بیانیه این سازمان مهم بهداشتی در آلمان آمده است: تا آنجا که مشخص است، بیشتر مبتلایان به صورت جدی مبتلا نمی‌شوند. موارد بیشتری قابل انتظار است، اما با توجه به دانش فعلی، خطر برای عموم مردم را می‌توان کم ارزیابی کرد.

سازمان بهداشت جهانی همچنان خطر جهانی آبله میمون را به عنوان "متوسط" طبقه بندی می‌کند. با این حال اعلام کرد: در صورتی که این ویروس بتواند به یک پاتوژن شایع انسانی در کشور‌های غیر بومی تبدیل شود، ممکن است خطر بالایی برای سلامت عمومی ایجاد شود.

آبله میمون در مقایسه با آبله که از سال ۱۹۸۰ ریشه کن شده است، بیماری با شدت کمتری محسوب می‌شود. عامل بیماری زا عمدتاً از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. علائم معمولاً در عرض چند هفته خود به خود از بین می‌روند، اما می‌توانند منجر به عوارض پزشکی و در موارد بسیار نادر، مرگ در برخی افراد شوند.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، هیچ مورد مرگ و میر در کشور‌های غربی بر اثر ابتلا به این بیماری ثبت نشده است، اما در مجموع ۶۶ نفر در پنج کشور آفریقایی در سال جاری بر اثر آبله میمون جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->